Tietotuki

Sosiaali- ja terveysviraston It-palveluja hoidetaan 2M-it:n toimesta. Pietarsaaren yksikkö hoitaa sekä teknistä tukea että ohjelmistotukea. 

 

Ohjelmistotuki - ATK-toimisto

ATK-toimisto hoitaa potilastietojärjestelmä Efficaa koskien ohjelmistoa. Suunnittelemme, toteutamme ja hoidamme organisaation toimintaa ja palvelujen tuotteistamista tietojärjestelmässä sekä koulutamme järjestelmän uusia käyttäjiä.

Hallinnoimme Windowsin, Effican, S-postin, Portaalin sekä muiden ohjelmien käyttäjäoikeuksia sekä ohjeistamme käyttäjiä ohjelmien käytössä. Neuvomme myös käyttäjiä tekstinkäsittelyohjelmien käytössä sekä luomme ohjeita käyttäjille ohjelmien toiminnoista.

Jatkuvaan työhömme kuuluu myös tilastointitapahtumien tarkastus ennen kuukausittain tapahtuvaa kuntalaskutusta sekä ulkomaalaisten, turvapaikkahakijoiden, kiintiöpakolaisten ja pakolaisten laskutus. Tuotamme raportteja organisaation ja viranomaisten tarpeisiin.

Henkilöstömme hoitaa myös sosiaali- ja terveysviraston nettisivua ja intranettiä.

Helpdesk-puhelin vastaanottaa puheluita koskien tietotukea arkisin. Henkilöstö hoitaa helpdeskiä vuorotellen. Meillä ei ole päivystystä.

ATK-toimisto työskentelee yhteistyössä kaupungin sosiaali- ja terveysviraston It-osaston kanssa, joka hoitaa tekniikkaa ja leitteistoa.

 

Tekninen tuki - IT-osasto

It-osasto hoitaa laitteistoa ja koordinoi IT-teknisiä asioita, esim. uusien tietokoneiden hankinta, palvelimien ja verkoston ylläpito. 

Kaikki It-laitteiston käyttäjätukeen kuuluvat puhelut keskitetään IT-tukeen. Henkilöstö hoitaa tukea vuorotellen. Meillä ei ole päivystystä.

Tarvittaessa asia ohjataan Atk-toimiston henkilöstölle.

Ota yhteys, jos sinulla on kysyttävää!

Viimeksi muokattu 27.02.2019