Siirry sisältöön

Palautteen voit asiakkaana antaa nimettömänä tai omalla nimelläsi. Seuraamme palautetta säännöllisesti ja otamme palautteet huomioon, kun kehitämme toimintaamme. Halutessasi saat henkilökohtaisen vastauksen palautteeseesi, jos olet jättänyt yhteystietosi. 

Jos saamanne hoito herättää teissä kysymyksiä, on hyvä keskustella asiasta lääkärin tai hoitohenkilökunnan kanssa hoitoyksikössä. Hoidosta voit myös antaa palautetta seuraavin tavoin.

Anna palautetta

Toivomme, että annat toiminnastamme palautetta. Kaikki palaute on tervetullutta. Positiivinen palaute kannustaa henkilökuntaamme jatkamaan hyväksi arvioitua toimintaa ja kehittämistä kaipaavia palautteita tarvitaan, jotta voimme kehittyä. Kaikki yksikköön saapuneet palautteet käsitellään säännöllisesti yksikön henkilökunnan ja toiminnan vastuuhenkilöiden kanssa.

Asiakkaan, potilaan tai omaisen ilmoitus vaaratapahtumasta

  • Mikäli koet, että omassa tai omaisesi hoidossa tai palvelussa on tapahtunut virhe, epäkohta tai läheltä piti tilanne, voit tehdä vaaratapahtuma-ilmoituksen. Voit myös tehdä ilmoituksen epäasiallisesta kohtelusta.
  • Ilmoitus lähetetään asiakas- ja potilasturvallisuudesta vaastaaville sekä laatujohtajalle, jonka jälkeen ilmoitus käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa. Voit jättää ilmoituksen nimettömänä tai omalla nimelläsi. Jos jätät yhteystietosi, saat tiedon asiasi etenemisestä. Ilmoitus on mahdollista kirjata myös siten, että sen käsittely tapahtuu vain laatuyksikössä, eikä palautetta siirretä käsiteltäväksi sinua palvelleeseen yksikköön.

Lisätietoa asiakkaan, potilaan ja omaisen asemasta ja oikeuksista

Ulkoisen palveluntuottajan/yhteystyökumppanin vaaratapahtumailmoitus

  • Pohjanmaan hyvinvointialueen kaikki yhteystyökumppanit voivat tehdä vaaratapahtuma- tai epäkohtailmoituksen tällä verkkolomakkeella. Ilmoitus lähetetään asiakas- ja potilasturvallisuudesta vastaaville sekä laatujohtajalle, jonka jälkeen ilmoitus käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa.